Pages

Thursday 22 December 2011

Cakap Tak Serupa Bikin


aku btol2 tertarik dengan statement die...yg mngatakan bahawa die tidak trbabit langsung dgn mane2 parti politik...so naive hahahaha
sme2 kita tgk statement yg dikeluarkan oleh AMK....

Biro Mahasiswa Angkatan Muda Keadilan (AMK) memberi amaran bahawa bangkitan anak muda seperti yang berlaku di Indonesia ini bakal berlangsung di Malaysia sekiranya ugutan ataupun kekasaran ke atas pimpinan Legasi Mahasiswa Progressif (LMP), Adam Adli Halim diteruskan.

Pengarah Biro Mahasiswa AMK, Mohd Saiful Mohd Zulkifli berkata, dalam sejarah Reformasi ‘98 di Indonesia, tindakan pemerintah yang mengasari mahasiswa sehingga tiga orang mahasiswa Universitas Trisakti meninggal dunia mengakibatkan kebangkitan anak muda dan rakyat menentang kerajaan yang zalim.

Mohd Saiful berkata, mahasiswa itu perlu dibebaskan dari segala ugutan dan berikan kebebasan mereka dengan mansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU).



Sebelum ini, tindakan Adam Adli menurunkan bendera Perdana Menteri sebagai tindakan protes terhadap sistem pengajian tinggi telah menerima pelbagai ugutan termasuk ugutan bunuh, pukul, ludah dan cacian.





So Adli Adam....dimanakah pendirian anda sebenarnya???
pura-pura tidak tahu kehadiran wakil DAP....
fikir dulu sebelum bertindak...........wassalam........

0 comments:

Post a Comment